torsdag 14. mai 2015

Gitar boks - Guitar box

Hei igjen.

Mai er vår og konfirmasjons måneden her til nord, og jeg har hatt gleden av å lage denne gave til en flott gitar spillende ungdom.
(For dere som bare vil se bildene, trykk på bildet og alle bildene kommer og alle bildene kommer opp uten tekst)


Da jeg har slitt ut BigShoten min hadde jeg et lite dillemma og måtte virkelig ta Silhouetten i bruk her, og når man bruker ting så lærer mang også. Så en vinn vinn situasjon. 

Hadde bestemt meg får å lage en boks litt anderledes enn jeg normalt gjør. Så da ble det denne gitarboksen, da konfirmanten er dyktig på gitar. 

Fant en gitar form jeg likte i Silhouett storen og brukte den til å lage en boks av den. Og har brukt vanlig eske-papp for å stive den av nok både i halse og ellers.


Papirene jeg har brukt her er fra FabScraps, som jeg er veldig glad i, men dessverre har jeg funnet ut at dem ikke egner seg til å skjære detaljerte detaljer med Portretten eller navn. Men til basis formene går det greit... Konstruertet sidekantene med tagger/haitenner i Silhouett programmet og sendte dem til ut skjæring... Etter på fant jeg ut at jeg ikke trengte å ha tagger på begge sidene så de ble klippet av. Kledde veggene/sidekantene med en lang remse med mønsterpapir som jeg foldet over kanten. 
Personlig hilsen i bunnen av boksen.

Hengte lokk og boks sammen med et par bånd remser da jeg tenkte at de vil vare litt lengre enn en papir-"hengsel" 

laget sirkler av litt papir avskjær for å kunne stikke sedler inn i isteden for den tradisjonelle pengelommen.


I lokket brukte jeg stempler fra Papirdesign. Syns disse er så fine og de kom veldig til sin rett her. Stemplet først med Versafine smokey grey men syns det ble litt blast så jeg brukte Memento Bahama Blue. Svertet forøvrig alle deler med disse to fargen først den gråe etter på blåe.


Lukkingen er en magnet bak papiret på veggen og en magnet inni båndet. De små rullene trådene går igjennom gjør faktisk at det er litt lyd idem. Noe jeg oppdaget etter på, artig pluss. De ble designet i Silhouett også. Tråden er bare en irisernde hvit quilte tråde. Prøvde først med tynn streng men den are krøllet seg og ble bare rot.


Sirkel rammen er også funnet i Silhouett store og passet perfekt på denne og blomstene i den har jeg gjemt til senere prosjekt. Sorte er Bazzill kartong og har brukt helt glatt hvit Bazzill inni alt konstruksjonene. 


Halsen er kuttet ut flere ganger og limt sammen og fått par lag med papp i mellom den sorte og blåe mønstrer papirene. Glemte å ta bilde av det. Sorry. Tråden er dratt igjennom hullene og snurret rundt det sorte og så limt fast ti det blå underlaget. Da ble trådene låst fast og trengte ikke feste dem noe mer. Nederst på gitaren snurret jeg sammen trådene og limte dem mellom to lag med sort papp. Når alt var tørket klippet jeg av trådrestene som stakk ut.

Hele gitaren er ca 20 cm bred og ca 55 cm lang. 

Til slutt ble det pyntet med bling steiner og fylt med Twist og pakket i Cellofan poser og knytte bare en hyssing rundt halse der dem møttes for å beskytte for regnet på konfirmasjons dagen.

Dette var GØY og blei sittende pal og er absolutt IKKE siste forsøket på lage/designe og bygge egne ting. Og Portrætten og æ e blitt litt mere venna  :D


Deltar i disse utfordringene:
Nordsalten Hobbyklubb - #116 Monokromatisk
Kreativ Scrapping - #5 Vår
Scrappelyst -  Maiutfordring - Pallet #9 VANT :)
Papirdesign - Maiutfordring - "Kom mai...."
Hjerteboden - Maiutfordring - "Feiring"  Toppplass :)

Takk for titten og kos dere med konfirmasjonene
Ma (✿*‿*)



Ble vinner hos SCRAPPELYST

Ble toppplassering hos Hjerteboden

13 kommentarer:

  1. Fyttirakkaren kor flott :)
    So forseggjort og fint.

    SvarSlett
  2. La meg til som følger av bloggen din, for her var det mange flotte kort :)

    SvarSlett
  3. La meg til som følger av bloggen din, for her var det mange flotte kort :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk og velkommen
    Ma (✿*‿*)

    SvarSlett
  5. Så utrolig kul gitareske.
    Veldig kreativt.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    Hege.

    SvarSlett
  6. Utrolig stilig og kreativt prosjekt!
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

    SvarSlett
  7. Så utrolig kul gitarboks!

    Tusen takk for at du deltar hos Kreativ Scrapping og Scrappelyst :)

    DT Linda

    SvarSlett
  8. Denne var utrolig kul!! Skal selv i konfirmasjon til en gitarfrelst gutt, og skulle gjerne lagd noe slik til han.. (men det blir for mye for meg..;-))
    Takk for at du ble med på utfordringen til Papirdesign.

    SvarSlett

Happy for all comments.
(✿◠‿◠) Ma (Merethe)