søndag 17. august 2014

Den andre lidenskapen

Hei igjen.

Idag hadde jeg lyst å vise den andre lidenskapen jeg har. Glassfusing. Det er arbeid med glass som skjæres til og legges lag på lag, som en smelter i glassovner på tempraturer mellom ca. 700-900 Grader Celsius. 

Vi var på BAKgårds markedet i går lørdag for andre gang og det var nok engang masse folk. Her er noen bilder av mine glass arbeider. Noe er helt nye og andre ei lita stund sia jeg laget. 

Ferdig bilde. Rammet har jeg også laget.
Før siste brenning. 

Før siste brenning
Ferdig bilde. Med selvlaget ramme.

Skulpturene mine. Et par og en dame. :)

Små.
Store og mellom.
Julekurvene mine. Ser kanskje ikke så avanserte ut men de tar litt tid å lage for å få dem fine. :)

Har laget en kjempe stor ... den er ca 60 cm høy og 50cm bred. men har ikke tatt bilde av den enda.


Jeg inspireres på kryss av hobby aktivitetene mine og ofte finner jeg inspirasjon i noe annet jeg har laget eller sett. Tenker ofte at... "hmmm dette kan jeg bruke i kortene mine, eller at dette må jeg prøve å få til i glass" 

Min mor quilter og ofte finner jeg applikasjons mønster som gir meg ideer til glass bilder. 

Håper der har fått litt inspirasjon her. Håper jeg ser dere igjen snart. Kos dere. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Happy for all comments.
(✿◠‿◠) Ma (Merethe)